شروع کمپین طراحی سایت

| آژانس ژو

ورود | ثبت نام
captcha
با ورود و یا ثبت نام در مصطفی شیرزاد شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌های سایت مصطفی شیرزاد و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید.

فروشنده و کارشناس فروش دو نقش مهم در سازمان هستند،که پیچدگی ها و چالش های خاص خود را دارند،و استخدام این دو نیرو از جمله کار های دشوار یک سازمان به شمار می رود، حتی اگر شما به شکل گسترده اطلاع‌رسانی کنید و از مخازن و پلتفرم‌های کاریابی و دریافت رزومه دسترسی داشته باشید و داوطلبان بسیاری به شما مراجعه کنند، باز هم مواجه با یک چالش کلیدی خواهید بود: چگونه می‌توانید متوجه شوید که فرد داوطلب می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد؟

در ادامه به سوالات مصاحبه یک فروشنده خوب، تکنیک ها و ملاک های انتخاب یک فروشنده می پردازیم،که شما با به کار گیری و توجه این تکینیک ها می توانید یک فروشنده خوب را استخدام کنید.

سوالات مصاحبه استخدامی:

 

 

  1. خوش آمدگویی و معرفی خودمان و شرکت
  2. فرض کنید من رزومه شما را ندیدم حالا لطفا خودتان را معرفی کنید؟
  3. تا به حال چه مسیر شغلی داشتید؟ چرا از هرکدوم اومدید بیرون؟ مدیرتون درباره شما چی میگه؟
  4. آیا توی این جلسه هر چیزی که میگید صددرصد صادقانه است؟ (مکث طولانی بدون هیچ صحبتی)
  5. سه مورد نقاط ضعف و قوت خود را بگویید؟
  6. مشخصا جواب این سوال نمیتواند خیلی صادقانه باشد اما (احتمالا توجه شما را به چند نکته جلب میکند که میتوانید بیشتر بپرسید.)
  7. چرا این جایگاه شغلی براتون جذاب است؟
  8. بهترین پروژه ای که در گذشته انجام دادید را توصیف کنید و نقش خود را در آن بیان کنید.
  9. تا حالا شده کارتون به ددلاین نرسه؟ چه کار می کنید؟
  10. با تیمهای چند نفره کار کردید؟
  11. کارها رو چطوری به دیگران می سپردید؟ یک مثال بزنید
  12. آخرین باری که تاخیر داشتید کی بود؟
  13. یک کار جدید توی روز پرفشار بهتون داده بشه چطور اولویت بندی می کنید؟
  14. بدترین تجربه کاری شما چه بود؟ چطور آن را مدیریت کردید؟
  15. آینده شغلی خودتان را چطور می بینید؟
  16. به آموزش و یادگیری علاقه دارید؟ آخرین آموزشی که دیدید چه بوده؟
  17. فرض کنید همکارتون که هم رده شما هست وظایفش رو انجام نداد چه کار می.
  18. لطفا مجددا سه مورد نقاط ضعف و قوت خود را بگویید؟

 

ملاک های انتخاب یک فروشنده حرفه ای:

1.تجربه کاری و توانمندی‌ها:

بررسی تجربه کاری و توانمندی‌های فرد متقاضی می‌تواند نشانگر این باشد که آیا او مهارت‌های لازم برای انجام وظایف نقش فروشنده یا کارشناس فروش را دارد یا خیر. تجربه در زمینه فروش، مهارت‌های ارتباطی قوی، قدرت مذاکره و توانایی حل مسائل از جمله عواملی هستند که باید بررسی شوند.

2.شیوه برخورد و ارتباطات:

نحوه برخورد و ارتباطات فرد در ارتباط با مشتریان و همکاران می‌تواند نشاندهنده روحیه کاری و توانایی برقراری روابط مثبت با مخاطبان باشد. فرد باید دارای مهارت‌های ارتباطی قوی و قابلیت ایجاد ارتباط موثر با مشتریان باشد.

3.روحیه فروش و انگیزه شغلی:

مهم‌ترین عامل در انتخاب یک فروشنده یا کارشناس فروش، روحیه فروش و انگیزه شغلی فرد است. فرد باید دارای انگیزه و شور و شوق برای انجام فعالیت‌های فروشی باشد و توانایی ایجاد انگیزه در خود و دیگران را داشته باشد.

4.توانایی مدیریت و هماهنگی:

فرد باید دارای توانایی مدیریت زمان، مدیریت استرس و هماهنگی با تیم و سایر اعضای سازمان باشد. توانایی مدیریت فعالیت‌های مختلف و انجام آن‌ها به صورت هماهنگ و کارآمد از مهارت‌هایی است که یک فروشنده یا کارشناس فروش باید داشته باشد.

5.مهارت‌های فنی و فناوری:

در دنیای امروزی، مهارت‌های فنی و فناوری نیز اهمیت زیادی در انجام وظایف نقش فروشنده و کارشناس فروش دارند. فرد باید دارای توانایی استفاده از ابزارها و سامانه‌های فناوری اطلاعاتی برای بهبود فعالیت‌های فروشی باشد.

با در نظر گرفتن این ملاک‌ها و ارزیابی دقیق فرد متقاضی، می‌توانید از اینکه فردی مناسب برای نقش فروشنده یا کارشناس فروش را انتخاب کنید، اطمینان حاصل کنید و به بهترین انتخاب برای سازمان خود برسید.

در مصاحبه استخدام فروشنده دنبال چه هستیم؟

طبیعی است که در استخدام فروشنده یا کارشناس فروش در پی این هستید که به دو پرسش پاسخ دهید:

  1. آیا او مهارت و تخصص لازم برای کار در بخش فروش را دارد؟
  2. آیا او برای مجموعه‌ی ما، تیم ما و فرهنگ ما مناسب است؟

1.مهارت‌ها و تخصص:

در این بخش از مصاحبه، ما سعی می‌کنیم از فرد برای نشان دادن مهارت‌ها و تخصص‌های خود در زمینه فروش سوالات مرتبط بپرسیم. و به دنبال اطمینان از این هستیم که فرد دارای مهارت‌های فروش موثر، توانایی مذاکره، قدرت ارتباطی قوی و دانش لازم در زمینه محصولات یا خدمات ما هست یا خیر.

2.متناسبت با مجموعه و فرهنگ سازمانی:

ما نیاز داریم که فرد بتواند به عنوان یک عضو ارزشمند و موثر در تیم ما عمل کند. بنابراین، ما از او می‌پرسیم که چگونه می‌تواند به فرهنگ سازمانی ما تطابق پیدا کند، آیا از ارزش‌ها و اهداف ما آگاهی دارد و آیا آماده است تا با تمامی اعضای تیم همکاری کند.

در کل، ما در این مصاحبه به دنبال اطمینان از این هستیم که فرد مناسبی را انتخاب کنیم که هم مهارت‌های لازم را دارد و هم با محیط و فرهنگ ما سازگار است.

[gravityform id=”3″ title=”true” description=”true”]